Prilagodba sadržaja i aktivnosti za učenika s teškoćama - pjesmica „Grün, grün, grün“
Kontekst aktivnosti
Redovita nastava Njemačkog jezika uz prilagodbu sadržaja i metoda rada. Aktivnost je provedena u sklopu tematske cjeline "Boje" za učenike 1. godine učenja Njemačkog jezika (4. razred OŠ).
Ciljevi aktivnosti
Usvajanje vokabulara vezanog uz boje na njemačkom jeziku.
Poticanje usmenog izražavanja uz podršku glazbe.
Razvijanje pažnje i koncentracije kroz ponavljanje, ritam i pokret.
Poticanje samopouzdanja učenika s teškoćama kroz javni nastup u sigurnom okruženju.
Uvodna motivacija
Aktivnost je započela slušanjem pjesme „Grün, grün, grün sind alle meine Kleider“ u verziji prilagođenoj djeci. Učenici su spontano reagirali na glazbu te su usmeno imenovali boje koje prepoznaju. Korištene su kartice s bojama, piktogramima i odjevnim predmetima kako bi se dodatno potaknulo vizualno povezivanje.
Prilagodba sadržaja za učenika s teškoćama
Tekst pjesme podijeljen je u manje cjeline.
Korištene su kartice s bojom i predmetom (npr. zelena haljina, crvene cipele).
Pjesma je izvođena uz akustičnu pratnju na gitari, što je dodatno pomoglo učeniku u zadržavanju pažnje kroz ritmičko ponavljanje.
Učeniku su dani vizualni podsjetnici (boje, pojmovi) te je potican na pjevanje kroz pokret i geste (npr. pokazivanje boje na odjeći, pokret ruku uz refren).
U aktivnosti nije bilo pisanja, već se naglasak stavljao na slušanje, razumijevanje, ponavljanje i aktivno sudjelovanje.
Završna aktivnost
Aktivnost je završila zajedničkom izvedbom pjesme na završnoj priredbi škole. Učenik je, uz podršku razrednih kolega i učitelja, sudjelovao u grupnoj izvedbi. Pratnja na gitari pružila je dodatni osjećaj sigurnosti i ritmičke stabilnosti. Učenik je uspio reproducirati dijelove pjesme i pokazati razumijevanje kroz geste i pokrete.
Kommentare
Kommentar veröffentlichen